ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO je cikel elektrokustičnih performativnih zvočnih dogodkov, ki predstavljajo premierna dela – plod sodelovanja slovenskega in mednarodnega umetnika.
Predstavljamo sodelujoče umetnike in izvajalce v letu 2018:
Ana Kravanja (SLO) – Laura Netz (ES, GB)
Sreda, 7.03.2018 ob 20.00, dvorana Komuna, Kino Šiška, Ljubljana
Borut Savski (SLO) – Disinformation (GB)
Sreda, 21.03.2018 ob 20.00, dvorana Komuna, Kino Šiška, Ljubljana
Četrtek, 22.03.2018 ob 20.00, CMK Koper
Mauricius Valdes (SLO) – Seppo Gruendler (AT)
Torek 3.04.2018, ob 20.00, dvorana Komuna, Kino Šiška, Ljubljana
Sreda, 4.04.2018 ob 20.00, Layerjeva Hiša, Kranj
Ana Kravanja je violinistka in vokalistka, ki na področju improvizirane glasbe sodeluje s slovenskimi in tujimi glasbeniki ter plesalci. V duu Najoua ustvarja avtorsko glasbo na štirinajstih kalimbah, v triu Širom pa na različnih klasičnih, tradicionalnih in doma narejenih instrumentih. Zasnovala je Kompozicijo za pepel, skulpturno postavitev z živim zvočnim materialom (2013), Glacies (glasba za hladilniške police), strukturirano improvizacijo za kvartet in kompozicijo Tinitus za oktet (2014). Soustvarila je večmedijski projekt Resurekcija (po idejni zasnovi in v režiji Bratka Bibiča, 2016). Je tudi desetina Olfamoštva.
Laura Netz je kuratorka, umetnica in raziskovalka. Trenutno je doktorska študentka na Crisap – UAL, kjer preučuje nove tendence v kuratorskih praksah in kulturnem managementu v zvočnih umetnostih. Zanima jo zvočna umetnost, znanost, tehnologija in digitalni mediji, aktivno se udejstvuje v hekerski kulturi. Ena od prihodnjih aktivnosti, ki podpira njeno praktično raziskavo, je razstava Sounding D.I.Y.
Borut Savski je intermedijski umetnik in skladatelj, ki avtorsko deluje na različnih področjih že od leta 1994. V tem času različni sodelovalni in samostojni koncepti: nastopi, instrumenti, avtonomni objekti/ skulpture, pogosta sodelovanja z glasbeniki in umetniki. V zadnjem petletnem obdobju preokupacija z avtonomnimi mehanizmi/ algoritmi, s taktilnimi vmesniki in interaktivno/ generativno nastajajočim zvokom/ glasbo. Vzporedno temu poteka ponovno približevanje glasbi kot antipodu prejšnjega.
Projekt elektronske glasbe in umetniških instalacij Disinformation je osnoval Joe Banks leta 1995, v njegovem okviru pa nastajajo dela, ki se osredotočajo na elektromagnetni (radijski) hrup in na psihologijo zaznave ter iluzije. Dela projekta Disinformation so bila opisana kot »dejavno vznemirljiva« v časopisu Financial Times in kot »očarljiva« v reviji Aesthetica. Domača baza projekta Disinformation je London v Združenem kraljestvu.
V svojem delu se Mauricio Valdes od 1996 dalje osredotoča na umetniški razvoj in uporabo tehnologije v iskanju različnih vrst interaktivnih načinov ustvarjanja zvoka. Njegov opus obsega več kot 40 del v polju zvočne umetnosti ter gledališke in filmske glasbe. Je redni gost na 15 univerzah, kulturnih in raziskovalnih središčih v 8 različnih državah. Kot kulturni organizator je bil aktiven kot umetniški in glasbeni vodja petih festivalov v Mehiki, Španiji in Sloveniji. Vzporedno z umetniško kariero vodi tudi neodvisni festival Blue SoundHub (Prostor modrega zvoka), ki po novem poteka v Ljubljani v obliki raznolikega programa s podporo mehiškega Ministrstva za zunanje zadeve preko Veleposlaništva Mehike na Dunaju. Izvaja ga v sodelovanju s številnimi lokalnimi ustvarjalci in institucijami, ki se posvečajo glasbi, zvoku in raziskavam. www.mvsanemeterio.wix.com/mvsanemeterio
Seppo Gründler, zvočni in intermedijski umetnik ter eksperimentator v polju programske opreme in elektronike. Glavni inštrumenti so kitara, elektronika in programska oprema. Gostujoči profesor oblikovanja zvoka na Univerzi Donau v Kremsu, član upravnega odbora Institute for Media Archeology in Society for Dissemination and Distribution of New Music, poučuje oblikovanje zvoka/interaktivne tehnologije na Institute of Design and Communication / FH JOANNEUM. Nastopal ali razstavljal je na številnih prizoriščih, njegovo dela so izdana na zgoščenkah, gramofonskih ploščah in pri spletnih založbah. gruendler.mur.at
Projekt glasbenih ciklov ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO, ki usmerja pozornost na glasbene dvojice, v letu 2018 nadaljuje pota razpiranja sodobno glasbenih pristopov, združevanja in povezovanja domačih in tujih glasbenikov. V združevanju perspektiv, metodologij, tehnologij, estetik produciranja novih umetniških del, se seveda izpostavlja vprašanje – kakšne potenciale skriva dialoško pogojena ustvarjalnost? Glasbeni dogodki so zasnovani na način predstavljanja samostojnega dela izbranih avtorjev v kombinatoriki samostojnih avtorskih nastopov, ki jih zaokroži nova so-avtorska skladba. Na ta način se razpira vpogled v heterogene estetske, politične, osebne pristope h glasbenemu komponiranju, ter v možna preoblikovanja, nadgradnje, zdrse in vrzeli, ki nastopijo v prostoru vmesnosti in prekritja – na mestu, ko ednino nadomesti dvojina. Duet namreč ni izbran samostojno s strani avtorjev, temveč je predložen. Povabilo, kot izhodiščna točka, se premišljuje kot polje potencialnosti; v dialogu, izmenjavi, skupnem delu na daljavo in v živo, med ustvarjalci vznika in se oblikuje novo zvočno delo. Oblikuje in odpira nove vezi, medosebna, mednarodna sodelovanja in mreženja, pri čemer je Ljubljana postavljena kot vozlišče srečanja in srčika utripa, ki te vezi poganja.
Kurator in projektni vodja: Brane Zorman
Prevod in lektura: Urban Belina
Oblikovanje: Irena Pivka
Produkcija: CONA zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2018
Koprodukcija: Kino Šiška
Program CONA sofinancira MOL kultura