Brane Zorman: Hidden Materia (Skrita Snov)

RenataTinaBrane

Zvočna delo Hidden Materia (Skrita Snov) temelji na programskem dekodiranju vnaprej pripravljenih in obdelanih slikah in video posnetkih, ki se v realnem času skozi poseben programski vmesnik pretvorijo – kodirajo v slišne zvočne elemente za uporabo v programskih orodijih PD, Reaktor, Metasynth 5, Ableton Live. S fotografijami in video posnetki vulkanskih izbruhov, tekoče lave, pepelnih lebdečih gmot spremenjenimi v zvočne vzorce je avtor ustvaril granulirane točkovne vzorce, ki mu služijo kot osnova za unikaten zapis sekvencirane melodije, dinamike in ritma zvočnega dela. Vizualnemu gradivu je tako dodal novo sporočilno in emocionalno dimenzijo v obliki zvoka. Koncertna izvedba v prostorskem zvoku ima trajanje 40 – 50 minut in je spremljana z video projekcijo.

Hidden materia je razvijajoče se delo, ki ga je avtor do sedaj izvedel na številnih renoviranih domačih in mednarodnih prizoriščih.

vimeo –  Beli Šum#3 Maribor, Nov 2013
BZ beli sum
12.december 2014: Die Alte Schmiede Kunstverein Wien Anschrift, Schönlaterngasse 9 Vienna
23. oktober 2014:  Salon Izidor Kršnjavi, Zagreb, Hrvaška
25 oktober 2014: B12 HUB, Beograd, Srbija
13. oktober 2013  Ljubljana, MSUM, okviru festivala   EARZOOM Sonic Arts Festival 2013

več o delu:

Skladba Skrita snov (Hiden Materia) je simbolno zvočno zastavljena kot formiranje in potovanje elementarne žive, surove energije zemeljske magme skozi številne procese transformacije in sinteze, vse do osvobajajoče osvoboditve in sprostitve, umiritve trdne materije na zemlji in razširjanje plinske disperzijev zraku.

Zajete slike in video posnetki vulkanskih priprav in izbruhov se v realnem času spreminjajo v zvok. To kar programska opema vidi – mi slišimo. Gre za surov vpad energije nizkofrekvenčnih gmot, katere s pomočjo multitouch kontrolerjev usmerja avtor in izvajalec in postavitvi 5.1 prostorskega zvoka ustvarjajo vtis, da smo v središču dogajanja izbruha.

Za realizacijo skladbe je potrebna kompleksna sinhronizirana koda, ti teče na dveh računalnikih in je krmiljena z algoritmi časovnih kod, pridobljenih iz dvodimenzionalnih vzorcev slik.