Geolokacijski večmedijski performans
nedelja, 20. 6 2021 ob 20.00 in 20.45
Lokacija: Vilharjeva cesta (ob podhodu)
Prijava: cona@cona.si in
20.00 p.m.https://www.eventbrite.com/e/159093987399
20.45 p.m. https://www.eventbrite.com/e/159099497881
Trajanje: 30 min
produkcija; Ljudmila
Delo je dvojezično (v slovenščini in angleščini)
Fotografije je posnel Matjaž Rust.
Iz zapisa Tretji tir: neopazna utopija sredi mesta, Zala Dobovšek, Neodvisni:
‘Izkušnja geolokacijskega večmedijskega perfomansa Peskovnik je dogodek prostorskih kontrastov in časovnih paradoksov, ki poteka na samem robu lokacije »prepovedanega« gibanja. Četudi na prvi pogled pojem peskovnika spominja na prostodušno nenadzorovano igranje in anarhijo ustvarjanja, je v svojem bistvu še vedno prostor igre in kot tak ima svoj red in sistem…’
Pohod ob železniških tirih, po degradiranem mestnem področju, s pomočjo aplikacije in slušalk popelje gledalca, pohodnika in prisluškovalca v performativni prostor. Delo je nastalo v času epidemije, po ustavitvi javnega življenja, ki se je odražala kot odsotnost debele plasti vseobsegajočega, konstantnega hrupa, katerega obsega smo se resnično zavedli šele ob njegovi odsotnosti. Avtorja sta to obdobje, ki sta ga zaznamovala nekajtedenska tišina in postopno vračanje hrupa, beležila s snemalnimi aparaturami, prehojenimi potmi in odkrivanjem lokalnih mikroprostorov. Čas svojih raziskav sta zlila v pričujoč lokacijski performans, ki z odsotnostjo hrupa pripoveduje zgodbo prihodnjega prostora. S pomočjo geolokacijskega orodja odraža performans izkustveno doživetje krajine in zvoka ter v teh zapletenih časih prinaša razmislek o potencialu degradiranega prostora s perspektive družbe, nezmožne dialoga. Ta z zadnjimi močmi uprizarja prevlado nad planetom, medtem ko se na drugi strani rastline bohotijo, prepletajo in celo tolažijo, umirjajo in utišajo ter prekrijejo preveč razširjeno vrsto. Ritmičnost hoje, prisluškovanje prehodnemu prostoru, pot, ki se vije stran od prenapetega mesta, in prisluh degradiranih, čakajočih prostorov, ki si jih prilašča narava, tvorijo držo tega časa … pred iztekom.
Avtorja sta delo postavila s pomočjo geolokacijskega orodja ECHOES, razvitega v laboratoriju Echoes Lab. Več kot 30 geolokacijskih točk, povezanih z zvočnimi datotekami, z uporabo ponujenih navigacij orodja tvori subtilno dramaturgijo celostne akustične slike dela Peskovnik na izbrani lokaciji.
Navodila: Peskovnik/Sandbox je na lokacijo vezana zvočna predstava, ki jo lahko izkusite tudi samostojno. Za samostojen ogled potrebujete pametni telefon z operacijskim sistemom Android ali iOS, naloženo brezplačno aplikacijo Echoes (poiščete jo v trgovini Google Play ali Apple Store) in kvalitetne slušalke. V vnaprej naloženi aplikaciji Echoes na svojem telefonu poiščite delo Peskovnik/Sandbox in se odpravite na izhodiščno mesto (ob tirih nad vhodom v severni del podhoda glavne železniške postaje Ljubljana), ki je točno označeno na zemljevidu in tudi na sami lokaciji. Geolokacijski performans lahko poslušate v realnem času (z uporabo mobilnih podatkov) ali pa si celoten projekt predhodno prenesete na svoj telefon. Na lokaciji fizično sledite poti in točkam, označenim na zemljevidu. Predlagamo, da si pot, ki je sicer enostavna, predhodno ogledate na zemljevidu, saj ni zaželeno, da med samim sprehodom gledate v ekran telefona (tudi zaradi neravnega terena), temveč da poslušate zvočno sliko in opazujete okolico.
Produkcija: Društvo Ljudmila, laboratorij za znanost in umetnost, Zavod Cona, NOVARS Research Centre – University of Manchester, ECHOES
Zahvala: Josh Kopeček, Ricardo Climent
Glasovna interpretacija: Irena Pivka (slovenščina)
Glasovna interpretacija: Jana Wilcoxen (angleščina)
Prevod: Katja Kosi
Zvočna kompozicija: Brane Zorman
Projekt podpirata Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo in Ministrstvo za javno upravo RS. Projekt je del mreže EASTN-DC, ki je sofinancirana s strani Evropske unije v okviru programa Ustvarjalna Evropa.