Mauricio Valdes in Seppo Gruendler

ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO

Torek, 3. aprila 2018, ob 20.00,
Kino Šiška, dvorana Komuna

Sreda 4. april 2018 ob 20.00, Galerija, Layerjeva hiša, Kranj
(koprodukcija Layerjeva hiša)

Mauricio Valdes G-StringPorn [PorničStrune-G] – Za električno kitaro in erotične robote
Seppo Gründler Doing What Happens Anyway [Narediti, kar bi se zgodilo samo po sebi](razširjene kitare, elektronika, pripomočki)
Mauricio Valdes & Seppo Gründler Quetzalapanecayotl

Mauricio Valdes G-StringPorn [PorničStrune-G]
Za električno kitaro in erotične robote

To delo spada v cikel kitarsko-elektronskih del, ki so nastala s pomočjo delno samodejnega sledilca glasbe za prosto improvizacijo. Programska oprema je kombinacija deskriptorjev in časovnih iztočnic, ki nadzira verigo zvočnih filtrov, sintetiziranih zvokov, ki nastajajo v realnem času in določenih elektro-akustičnih zvočnih sprožilcev.
S tehničnega vidika gre za kombinacijo razširjenih tehnik kitare z določenimi pretiranimi frazami, brez logike kompozicije, kljub temu pa je delo primer načrta vodene aktivnosti, ki jo lahko štejemo med abstraktne primere glasbe. Tako je naslovljeno zaradi dejstva, da lahko med aktivnostjo na kitari igram samo s struno G.
https://soundcloud.com/mauricio-valdes-san-emeterio

Seppo Gründler Doing What Happens Anyway [Narediti, kar bi se zgodilo samo po sebi] (razširjene kitare, elektronika, pripomočki)

Naslov dela v izvirniku (Tun Was Geschieht) je citat iz romana Roberta Musila z naslovom Mož brez posebnosti. Strukturirana improvizacija z električnimi kitarami se začne z enim od možnih sprožilcev zvoka na eni od kitar/strun. Omrežje elektronike, računalnikov, pripomočkov idr. se odziva na komaj zaznavne spremembe. Zvok in dramaturgija zvoka se tako razvijata v realnem času vzporedno z razvijajočimi se zvoki, odzivi na stvari in tehnikami izvedbe. Zvočni vtisi se ustvarijo v hipu, v območju nasprotja med pretokom in imanentno strukturo. Poslušalci pa si lahko pri razumevanju dogajanja na odru pomagajo tudi z vizualno komponento.
https://soundcloud.com/seppog/tracks

Mauricio Valdes & Seppo Gründler Quetzalapanecayotl

Oba ustvarjalca zanimajo razširitve električne kitare, improvizacija in razvoj kolaborativnih platform. Zvočna umetnika sta zato v pričujočem delu združila moči, da bi ustvarila drugačno logiko mehanizmov ustvarjanja zvoka; gre za poskus preseganja Gründlerjevega pristopa, ki zaradi tehničnih glasbenih in/ali estetskih omejitev vsiljuje vnaprej določene načine izvedbe, le-ti pa se nato s pomočjo programske opreme Valdésa z imenom Arenero prefiltrirajo z abstraktnim zaporedjem zvočnih filtrov.
Oba projekta sicer raziskujeta razsežnosti električne kitare, preobražata njen register, barvo, svetlost, šum idr. ter si prizadevata razviti interakcijo s tehnologijo, ki ne temelji na dotiku, imata pa zanimivo dihotomijo; en pusti zvoku, da se razvija sam, drugi pa nadzira in oblikuje zvok po njegovem nastanku.

 

Objavljeno v 4/Zvok & glasba, 5/Cona. Komentiranje onemogočeno